Fem un joc d'asteroides Edat: A partir dels 8 anys
Dificultat: Mini Sr.Robot Mini Sr.Robot
Descripció: Senzill joc espacial on el jugador controla una nau espacial i ha d'acabar amb tots els asteroides que li vinguin a sobre.


Fem un joc d'asteroides


Per a realitzar aquests exercicis utilitzarem l'eina de programació en línia de Scratch que podreu trobar al següent enllaç Pàgina de Scratch.

Comencem entrant a la pàgina web de Scratch i arrenquem un projecte nou, allà esborrarem el personatge per defecte.

Seguidament carreguem un nou personatge amb forma de nau espacial: Nou personatge → Cerca’n un de ja fet o puja’n un de personalitzat.

Programem ara la nau espacial:

Primer assignarem la posició des d’on arrencarem, el marge inferior i el mig de la pantalla, creem seguidament un bucle «Per sempre» que detectarà les tecles esquerra i dreta amb uns condicionals «Si» i mourà el personatge cap a la dreta o cap a l’esquerra, també crearem una variable del tipus «Per a tots els personatges» anomenada «Punts» que començarà a 0 i que s'encarregarà de fer-ne el recompte, hauria de quedar de la següent manera:

Procedirem ara a crear el nostre asteroide o enemic, aquest anirà caient del cel i morirà en ser col·lidit per un projectil o ens matarà en xocar amb nosaltres, creem doncs un nou personatge: Nou personatge → Cerca'n un de ja fet o puja'n un de personalitzat.

Crearem una variable per a guardar el valor X de l'eix on es localitzarà, seguidament programarem la funcionalitat perquè l'asteroide es mogui cap baix per a atacar-nos, no ens seguirà, simplement farà moviments rectes, quan hagi acabat el moviment serà eliminat.

Seguirem programant el nostre projectil, igualment que el nostre enemic es desplaçarà en línia recta, tot i que de baix cap dalt. Per a fer-ho quan s'inicialitzi el situarem a la posició de la nostra nau perquè sigui aquesta la que el dispari i farem un bucle pel qual es desplaçarà endavant (caldrà rotar-lo en cas que es mogui cap a la direcció incorrecta), que s'aturarà i es destruirà en tocar la vora de la pantalla.

Ara ja amb tots els objectes col·locats i programats en la seva funcionalitat més bàsica ocultarem les instàncies en pantalla de l’enemic i de la bala amb el botó d’ocultar.

Tocarà doncs fer aparèixer els enemics, per a fer-ho seleccionarem la nau per afegir-hi blocs de programació, començarem creant un enemic només començar la partida, després crearem un bucle que anirà creant instàncies d’un nou enemic cada X temps que nosaltres indiquem mitjançant la funció «espera x segons». Això farà aparèixer els enemics a la pantalla.

Seleccionem l'enemic. Aquest enemic, però, és encara inofensiu, per tal que pugui interactuar amb nosaltres per eliminar-nos o ser eliminat quan toqui amb el nostre projectil hem d'afegir les funcions correctament, d'aquesta manera, crearem un bucle que detectarà si està en contacte amb nosaltres o amb el projectil, en el primer cas acabarà la partida i en el segon s'eliminarà a ell mateix, afegirem una dècima de segon de retard perquè també puguem detectar la col·lisió des del cantó de la bala.

Tornem a seleccionar la nau. Tocarà doncs fer aparèixer la bala quan sigui necessari, per això detectarem quan la tecla «Espai» sigui premuda.

Això crearà la bala que s'eliminarà quan toqui la vora de la pantalla, però també s'ha d'eliminar quan toqui l'enemic, així com sumar un punt a la puntuació del jugador, ho farem de manera semblant a l'anterior, seleccionem el projectil, creem un bucle infinit, però, en aquest cas, només un condicional que detectarà la col·lisió amb l'enemic, que augmentarà la variable «Punts» en 1, farà un petit retard per assegurar que la col·lisió és detectada també al cantó de l'enemic i finalment s'eliminarà a ell mateix.

Ja hem finalitzat el nostre joc i podem disparar tants asteroides com vulguem! Ara és moment de millorar el nostre projecte i fer-lo al nostre gust, així doncs i per la nostra part us proposem alguns reptes perquè us pugueu posar a prova.


Reptes:

  • Programa diferents nivells de dificultat segons els punts (a més punts, més asteroides).
  • Afegeix la propietat «vida» als enemics.
  • Afegeix diferents tipus d'enemics (amb diferent quantitat de vida).
  • Afegeix «Power-ups» per millorar la velocitat de la nostra nau, el mal que fan els projectils, etc.


Etiquetes:
asteroides videojoc fàcil infants

Comparteix:

Fem un joc d'asteroides Edat: A partir dels 8 anys
Dificultat: Mini Sr.Robot Mini Sr.Robot
Descripció: Senzill joc espacial on el jugador controla una nau espacial i ha d'acabar amb tots els asteroides que li vinguin a sobre.

Altres projectes:

Scratch
Iniciació a l'Scratch

Activitat per aprendre les bases de la programació utilitza...